بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

Untitled-1-min-4

با توجه به توسعه شبکه جهانی اینترنت، دیجیتال مارکتینگ به یکی از مدیوم‌های حیاتی بازاریابی در عصرِ فناوری بدل شد. علمِ بازاریابی به خودیِ خود وسیع است. اما اینطور نیست که بازاریابی دیجیتال بخشی از آن باشد و در واقع یک دنیای متفاوت است. امروزه استفاده از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ یکی از ضروریات هر کسب و کار آنلاین می باشد.

همانطور که در بازاریابی ما از ابزارها و تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کنیم، در بازاریابی اینترنتی این بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هستند که کارکرد دارند. از ابزار سئو SEO گرفته تا تجهیزاتی نظیر گوشی موبایل، میکروفون، دوربین‌های عکاسی و مواردی از این دست می‌توانند قواعدِ بازی را تغییر دهند و باعث رشد چشمگیر در فروش خدمات و محصولات شود.

در این متن ما قصد نداریم که به صورت مفصل از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بگوییم. صرفاً آن‌ها را معرفی می‌کنیم و کلیاتی در بابِ آن‌ها مطرح می‌کنیم.با ما همراه باشید تا با هسته دیجیتال مارکتینگ یعنی سئو SEO آغاز کنیم.

 

انواع ابزار های دیجیتال مارکتینگ

 

  بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM)

SEM یا بازاریابی با موتور جستجو گر یه تمام روش هایی کفته می شود که باعث افزایش بازدید و بالا بردن فروش شما به کمک موتور جستجو گر گفته می شود گوگل ادز و سئو زیر مجموعه SEM هستند.

  بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو مجموعه فرایند هایی هست که بر اساس استاندارد های گوگل برای افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل صورت می گیرند سئو یک فرایند زمان بر نسبت به سایر روش های بازاریابی هست ولی رعایت اصول سئو باعث می شود که به صورت پایدار در نتایج گوگل بمانید.

  بازاریابی محتوا (Content Marketing)

یکی دیگر از ابزار های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا هست به این صورت که یک شما یک محتوا متناسب با نیاز مخاطب هدفتان می نویسید و زمانی که مخاطب هدفتون آن محتوا را در گوگل جستجو می کند وارد سایت شما می شود و می تواند با کالا و خدماتتون آشنا شود.

  بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

در بازاریابی درون گرا نخستین بار مشتری با شما ارتباط برقرار می کند اگر شکل کسب و کار شما به صورتی باشد که نخستین بار مشتری احساس کند که به سراغ کسب و کار شما می آید و شما به سمت او نرفته باشید از بازاریابی درون گرا استفاده کردید.

  بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

امروز افراد بیشتر زمان خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند بنابراین شبکه های اجتماعی یکی از پر کاربرد ترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ هستند و استفاده مستمر و هدفمند از این شبکه ها می تونه یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ باشه.

  استراتژی محتوا (Content Strategy)

استراتژی محتوا به روشی گفته می شود که شما با استفاده از انواع مختلف محتوا مثل متن پادکست ویدیو صورت پاسخ مناسب برای رفع تمام نیاز های مخاطبتون داشته باشید و از این طریق با مخاطبتون در ارتباط باشید

  تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

در این روش بازاریابی شما بودجه تبلیغات خود را بر اساس هر کلیک کاربر به سایتون مشخص و پرداخت می کنید.

  اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

در این روش بازاریابی معمولا از افراد معروفی که می توانند روی تصمیم و رفتار سایر افراد تاثیر گذار باشند استفاده می شود به این صورت که با تولید محتوا مناسب کاری کنند افراد تصمیم به خرید بگیرند و یا در بازه زمان تعیین شده محصول یا خدمات مشخص شده را بخرند.

  تبلیغات بنری (Banner Advertising)

تبلیغات بنری یکی از روش های تبلیغات آنلاین غیر رایگان است که در قالب گرافیکی و فرمت‌های مختلف مانند متن، تصاویر، ویدئو و … در مقابل کاربران ظاهر می‌شود و در صورت کلیک کاربر روی آن ،  شما را به وب‌سایت تبلیغ‌کننده منتقل خواهد کرد. هدف اصلی تبلیغات بنری، انتقال پیام برند و تبلیغات به بازدیدکنندگان وب‌سایت موردنظر است.

تبلیغات همسان (Native Advertising)

تبلیغ همسان به شکلی از تبلیغات اینترنتی گفته می‌شود که در آن، محتوای تبلیغاتی کاملاً با ساختاری همسان و مشابه  بستر و محیط تبلیغ ارائه و عرضه شود.

 ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ هست که شرکت ها از طریق ایمیل پیام تبلیغاتی خود را برای مخاطب هدف ارسال می کنند و مخاطب با کلیک کردن بر روی محتوا ایمیل می تواند با محصول و خدمات شما آشنا شود.

 بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ

موبایل مارکتینگ یکی از ابزار های دیجیتال مارکتینگ است که  هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف در تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های همراه ازطریق وب‌سایت‌ها، ایمیل، SMS و MMS، رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها است.

  بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

در سیستم همکاری در فروش افرادی که خودشون کسب و کار ندارند می توانند با فروش کالا و خدمات شرکت های مختلف کسب درآمد کنند در وب سایت های فروشگاهی سیستم همکاری در فروش به این صورت است که فردی که می خواهد به صورت همکار فروش باشد یک لینک با شناسه منحصر به فرد دریافت می کند و اگر افراد از طریق آن لینک وارد سایت شرکت مورد نظر شدند به ازای هر فروش درصدی برای شخص فروشنده در نظر گرفته می شود.

  بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

بازاریابی ویروسی نوعی از بازاریابی دهان به دهان است که با تولید محتوا وایرال کاری می کنند که مردم آن محتوا را خودشون در فضای مجازی برای هم ارسال کنند.

 واتساب مارکتینگ (WhatsApp Marketing)

واتساب مارکتینگ را می توان ارسال گروهی تبلیغات و خدمات از طریق شبکه اجتماعی واتساب برای مخاطب هدف دانست.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مرتبط با سئو SEO

دیجیتال مارکتینگقطعاً یکی از هسته‌های اساسی در دیجیتال مارکتینگ سئو SEO است. هدف از سئو SEO بهبود وضعیتِ سایت در نمایشِ جستجوی کاربران است. هر چند تمام موتورهای جستجو را شامل می‌شود، اما تمرکز روی گوگل است. هدف هم رسیدن به نتایجِ ابتدایی صفحه اول است. خب برای این کار از چه ابزاری استفاده می‌شود؟

گوگل سرچ کنسول Google Search Console

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگیکی از ابزارهای قدرتمند و ضروری دیجیتال مارکتینگ در ارتباط با وب سایت‌ها گوگل سرچ کنسول است. خب اولین چیزی که ما باید از آن مطلع باشیم فعالیت کاربران روی سایت ما است. به این ترتیب نیاز به ابزاری داریم که آن را رصد کند. گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حوزه سئو SEO است. این ابزار کاملاً رایگان است و هر سایتی می‌تواند خود را به آن متصل کند.

یکی از وظایفِ مهم گوگل سرچ کنسول شناسایی وضعیتِ رتبه سایت برای کلمه‌های کلیدی مختلف است. همچنین به شما اطلاع می‌دهد در چه سایتی از سایت شما یادی شده backlink است. کارهایی که سرچ کنسول می‌کند:

  • ثبت سایت یا بخشی از آن برای ایندکس شدن توسط خزنده‌های گوگل
  • گرفتن گزارش از خزنده‌های گوگل در مورد وضعیت وب سایت
  • بررسی لینک‌سازی‌ها (داخلی و خارجی)
  • بررسی بازدید صفحات وب سایت
  • بررسی اوضاع و احوال وب سایت از نظر سرعت بارگذاری
  • اطلاع از بک‌لینک‌ها‌ (وب سایت‌های دیگری که به وب سایت شما ارجاع داده‌اند)
  • افزایش امنیت وب سایت

در دیجیتال مارکتینگ ماز MOZ چه کاربردی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگماز MOZ نیز همچون گوگل سرچ کنسول یک نرم‌افزار تحت وب است. این ابزار در سئو SEO از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چند بخش‌هایی از آن رایگان نیست، اما در اینجا اشاره‌ای به ابزارهای رایگان ماز MOZ می‌کنیم:

  • جستجوی کلمه و عبارات کلیدی برای تولید محتوا
  • بررسی بک لینک‌ها و یافتن بهترین اَنکر تکست برای دریافت بک لینک
  • بررسی اعتبار دامنه Domain Authority، اعتبار یک صفحه از دامنه یا شناسایی اسپم
  • آنالیزِ جستجوهای محلی
  • آنالیز رقبا
  • گزارش حال و هوای الگوریتم گوگل

دیگر ابزار برای تحقیق کلمه کلیدی:

  • گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner همراه صمیمی گوگل ادز
  • کیوردشیتر keywordsitter یک ابزار رایگان برای پیشنهاد کلیدواژه
  • کیوورد اوری‌ور keyword everywhere افزونه قابل نصب روی مرورگر
  • گوگل ترندز Google Trends رایگان برای آشنایی با عبارت پرجستجو بر اساس زمان و مکان

بهترین افزونه سئو وردپرس یعنی یواست YOAST

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگافزونه YOAST SEO یکی از محبوب‌ترین‌ها در دنیای سئو SEO و دیجیتال مارکتینگ است. هر چند برای حرفه‌‌ای‌ها کافی نیست، اما عموم افراد و کسانی که به دنبال یک آنالیز کلی هستند از این افزونه استفاده می‌کنند. نسخه رایگان با امکانات ضروری در اختیار کاربر خواهد بود.

میکروفون بی سیم

اسکیما چیست و چگونه تست می‌شود؟

دیجیتال مارکتینگوقتی وارد محله جدیدی می‌شویم سعی می‌کنیم آن جا را بشناسیم. نانوایی کجاست؟ کجا می‌توانم گوشت یا میوه بخرم؟ انواع فروشگاه‌ها را نشانه‌گذاری می‌کنم. گوگل هم رویکردی مشابه دارد. از طریق نشانه‌هایی که ما در وب سایت استفاده می‌کنیم آن را می‌شناسد.

اسکیما schema در واقع شمایی است که گوگل آن را درک می‌کند. رعایت تگ عنوان، استفاده از H2 و H3، قراردادن تگ alt برای تصاویر و مواردی از این دست همگی دست به دست هم منجر به شناسایی شما توسط گوگل می‌شوند. با ابزار اسکیما و کدهای آن ما به گوگل می‌گوییم که این محتوا در بابِ چه موضوعی است.  

ابزار سمراش SEMrush

این ابزار رایگان نیست، هر چند بخشی از خدماتِ خود را رایگان در اختیار می‌گذارد. از نظر عملکرد می‌توان آن را مشابه با ماز MOZ دانست. یک نرم‌افزار تحت وب که به کمپانی‌ها کمک می‌کند تا استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ نظیر کمپین‌های سئو SEO را سر و شکل دهند. ترند‌ها را در کسب و کار خود بیابید و صفحه وب خود را در نتایجِ جستجو بهبود ببخشید.

 ابزار اَهرف Ahref (بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای برسی سایت خود و رقبا)

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگهمانند ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ماز MOZ و سِمراش SEMrush، این مورد نیز عمدتاً برای سئو SEO کاربرد دارد. لینک‌سازی، تحقیق کلمه یا عبارات کلیدی، آنالیزِ رقبا و مواردی از این دست از طریق Ahref میسر خواهد بود. این ابزار عمدتاً توسط کسب و کارهای نه چندان بزرگ کاربرد دارد. افرادی که قصد دارند تا وب سایت خودشان را بهبود ببخشند. هر چند آژانس‌های سئو SEO نیز با چندین مشتری متعدد می‌دانند که گاهی نیاز به چندین ابزار برای تحلیل بهتر دارند.

اسکریمینگ فراگ Screming Frog SEO Spider چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

این ابزار دیجیتال مارکتینگ هم یک نسخه‌ رایگان با امکاناتِ محدودتر دارد. نرم‌افزار قابل نصب روی سیستم است. عمدتاً از اسکریمینگ فراگ Screaming Frog SEO Spider برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

  • بازبینی عنوان‌های سایت
  • بازبینی عناوین متا دیسکریپشن
  • به دست آوردن اطلاعات از متاتگ‌ها
  • اطلاع از کیفیت URL

لایت هاوس Lighthouse به چه کار می‌آید؟

دیجیتال مارکتینگهمانطور که تا به حال متوجه شدید فقط در حوزه سئو SEO ما چندین ابزار برای دیجیتال مارکتینگ داریم. افراد و گروه‌ها بر اساس نیازها و اهداف خود دست به انتخاب یک ابزار یا چندین ابزار می‌زنند.

گوگل لایت هاوس نیز یکی دیگر از ابزارهای سئو SEO به شمار می‌آید که رایگان است. از آن برای بهینه‌سازی سرعت بارگذاری وب سایت بهره می‌برند. سرعت یکی از اصولِ اساسی در بهبود نمایشِ وب سایت در نتایج برتر موتورهای جستجو و سردمدار آن‌های یعنی گوگل است. آنالیز سرعت بدونِ شک برای آن‌هایی که به دنبال بازدید بیش‌تر هستند یک ضرورت به شمار می‌آید.

دیجیتال مارکتینگ و اهمیتِ سازگاری با گوشی‌های موبایل

دیجیتال مارکتینگامروزه کمتر کسی در سطح جهان از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کند. حتی کودکان و افراد مسن هم یک گوشی هوشمند در دست دارند و به نحوی اکثر جستجوها از طریق گوشی‌های موبایل است. به همین خاطر گوگل برای وب سایت‌هایی که در گوشی موبایل بهتر نمایش داده می‌شوند امتیازِ ویژه‌ای در نظر می‌گیرد. اگر در کار دیجیتال مارکتینگ هستید و قصد دارید یک سایت را سئو SEO کنید، قطعاً باید به این نکته توجه کنید.

یکی از ابزارهای آنالیز mobile friendly test است. این ابزار رایگان است و گوگل آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با وارد کردن آدرس صفحه مدنظرِ خود، ایرادات احتمالی گزارش می‌شوند.

ویلاگ و ویلاگر

گوگل آنالیتیکس Google Analytics و تجزیه و تحلیل جامع

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگاین ابزار گوگل در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می‌شود. یکی از سرویس‌های پرقدرت گوگل در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای سئو SEO کردن یک وب سایت است. این ابزار به شما اطلاعاتی درباره کاربران وب سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. تجزیه و تحلیل این آمار و گزارش‌ها و تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند قواعد بازی را به نفع شما تغییر دهد.

  • کاربران وب سایت من چه کسانی هستند؟
  • از چه طریقی وب سایت به وب سایت ما وارد می‌شوند؟
  • در وب سایت ما چه فعالیتی دارند؟

دیگر ابزارهای تحلیل وبسایت:

  • هات‌جَر hotjar برای آنالیز حرکت ماوس و اسکرول مخاطب
  • اَلکسا Alexa از مشهورترین سیستم‌های رتبه‌بندی وب سایت
  • گوگل تَگ منیجر یک ابزار همگام با گوگل آنالیتیکس

ابزار UTM

دیجیتال مارکتینگیکی دیگر از ابزارهای رایگان دیجیتال مارکتینگ که در سئو SEO می‌توانند به شما کمک کنند UTM است. این ابزار مخفف Urchin Tracking Module است و در کنار گوگل آنالیتیکس کمک بزرگی به شما خواهد بود. از طریق این ابزار می‌توانید دقیق‌تر ورودی‌های وب سایت خود را بررسی کنید. لینک UTM پارامترهایی است که به انتهای آدرس می‌افزاییم. این ابزار کار را به سرعت و با ضریبِ اطمینان بالا برای ما انجام می‌دهد.

تا اینجا ما در رابطه با سئو SEO وب سایت ابزارها را بررسی کردیم. اینکه چطور می‌توان اکنون را تحلیل کرد، رقبا را شناسایی کرد و عملکردشان را زیر ذره‌بین قرار داد و چه رویکردی برای ادامه مسیر باید اتخاذ کرد. این همه به خاطر حیاتی بودن SEO در این حوزه است. اما ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به این‌ها محدود نیست. در ادامه با دیگر ابعاد بازاریابی آنلاین آشنا خواهیم شد.

بهترین ابزارها دیجیتال مارکتینگ مرتبط با ایمیل

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگهر چند این مورد شاید چندان به مذاق کاربر خوش نیاید، اما به هر حال یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. تصور کنید که کاربر اینباکس خود را باز کند و کلی پیام‌های تبلیغاتی ببیند، احتمالاً باعث عقب‌گرد او می‌شود. هر چند در مورد خرید و ارسال اطلاعات آن این مورد می‌تواند اعتماد ایجاد کند. در ادامه به چند ابزار اشاره‌ای کنیم:

  • میل چیمپ mailchimp و ارسال خبرنامه
  • نجوا سرویس ایرانی ارسال ایمیل انبوه
  • پاکت دیگر سرویس ایرانی محبوب
  • میلرلایت MailerLite
  • سندر sender

ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگبدون شک یکی از مدیوم‌های پرطرفدار، شبکه‌های اجتماعی مختلفی هستند که کاربران در آن رفت و آمد زیادی دارند. به عنوان نمونه اینستاگرام یکی از شبکه‌هایی است که بیش از 1 میلیارد کاربر دارد که رقمی خیره کننده است. همین موضوع باعث می‌شود که متخصصین دیجیتال مارکتینگ نگاهی خاص به این فضاها داشته باشند.

شما برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیاز به ابزارهایی دارید تا هم کنترل بهتری روی آن‌ها داشته باشید و هم برای بهبود ارتباط رویکردهای جدید اتخاذ کنید.

  • هوت‌سوییت hootsuite برای مدیریت همزمان چند شبکه اجتماعی مختلف
  • سوشال‌بلید socialblade برای بررسی و تجزیه و تحلیل پیشرفت
  • بافر ابزاری برای مدیریت چند شبکه اجتماعی
  • نینجالیتیکس Ninjalitics برای آنالیز شبکه اجتماعی اینستاگرام
  • نوین‌هاب ابزار ایرانی برای پُست خودکار و تجزیه و تحلیل

سرویس تبلیغ PPC از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگتصور کنید که فقط به ازای کلیک یا خرید مشتری پولِ تبلیغ پرداخت خواهید کرد. تبلیغات کلیکی pay per click همانطور که از نامش پیداست به همین موضوع اشاره دارد.

  • گوگل ادز Google Ads بهترین و موثرترین PPC در دنیا
  • یکتانت پلتفرم ایرانی با پلن‌های متفاوت
  • صباویژن دیگر پلتفرم ایرانی رقیب یکتانت

بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ برای ارتباط موثر با مشتری

دیجیتال مارکتینگشاید برای شما پیش آمده باشد که به فروشگاهی رفته باشید و فقط به خاطر روی خوشی که فروشنده نشان داده، خرید می‌کنید. این اهمیتِ ارتباط موثر است که از اصولِ بازاریابی محسوب می‌شود. به تبع بهتر است آن را در دیجیتال مارکتینگ هم به اجرا درآوریم؛ اما چطور؟

برای این کار از ابزارهای چت آنلاین و پشتیبانی واقعی باید استفاده کنید. نه تنها اعتماد کاربران را جلب می‌کنید، بلکه به او حسِ یک خرید واقعی را می‌دهید تا آنلاین.

  • کریسپ Crisp از افزونه‌های محبوب در وردپرس
  • سرویس چت و پشتیبانی Tawk رایگان
  • سرویس‌های ایرانی: رایچت، گفتینو و ریتین ir

سرویس نظرسنجی در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگگفتیم که ارتباط موثر با مشتری راهکاری موثر در جلب اعتماد اوست. اما گاهی باید از دل مشتری باخبر باشیم. در این صورت نظرسنجی‌ها و پرسشنامه‌ها می‌توانند کارکردی حیاتی هم در کوتاه‌ مدت و هم بلند مدت پیدا کنند. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای این منظور وجود دارند:

  • فرم‌ساز گوگل یک ابزار رایگان
  • WPForms پلاگین وردپرس و رایگان
  • Microsoft Forms دو نمونه رایگان و پرمیوم
  • پرس‌لاین نمونه ایرانی برای پرسشنامه

در دیجیتال مارکتینگ سرعت حیاتی است

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگبه هر حال یکی از دلایلی که باعث می‌شود کاربر به سمت یک خرید آنلاین سوق پیدا کند سرعتِ این کار است. متخصصین دیجیتال مارکتینگ با آگاهی از این موضوع، توجه خاصی به آن دارند. همچنین یکی از دلایل بهبود شما در نمایش نتایجِ جستجوی گوگل همین امر است.

به همین خاطر هرگونه پلتفرم یا وب‌ سایتی که سرعتِ بهتری را ارائه دهد، می‌تواند بیش‌تر مورد توجه باشد. برای این منظور ابزارهایی نظیر Gtmetrix و Pingdom وجود دارند تا بتوانید عملکردِ وب سایت را از این نظر ارزیابی کنید.

کسب درآمد از عکاسی

دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگهمانطور که مشاهده می‌کنید ابزارهای متعددی برای بهبود کسب و کار در محیط آنلاین موجود است. برای مدیریت این همه ابزار و ارتباط موثر بین اعضا یک تیم دیجیتال مارکتینگ ما نیازمند ابزارهای مدیریتی هستیم تا همه چیز منظم و سازماندهی شده باشد.

ترلو trello یکی از این ابزارهاست که محبوبیت ویژه‌ای هم دارد. کاربران می‌توانند بُردهایی طراحی کنند و به تیم خود وظایف را محول کنند. می‌توان به اسلک Slack و جیرا Jira هم اشاره کرد. تسکولو taskulu را به عنوان رقیب ایرانی ترلو می‌شناسیم.

گزارش نویسی با گوگل دیتا استودیو

دیجیتال مارکتینگبرای تهیه گزارش‌های خود و ارسال به کارفرما، حرفه‌ای‌ها از ورد و اکسل استفاده نمی‌کنند. ابزارهایی نظیر گوگل دیتا استودیو Google Data Studio به همین خاطر موجود هستند. می‌توانید در قالب جدول و نمودار با مدیر یا کارفرمای خود در ارتباط باشید تا همه چیز سر و شکلی حرفه‌ای‌تر به خود بگیرد.

این‌ها فقط بخشی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بودند که سعی کردیم در یک مجموعه برای شما فراهم کنیم. مشخصاً ابزارهای متعددی وجود دارند که هر روزه بر تعداد آن‌ها هم افزوده می‌شود. با توجه به تحریم‌ها و ارزشِ دلار سعی کردیم عمدتاً از سرویس‌های رایگان برای شما لیست تهیه کنیم. در ادامه به تجهیزاتی که در این حوزه پرکاربرد هستند هم اشاره‌ای خواهیم داشت.

تجهیزات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگتمام ابزارهای قبل زمانی می‌توانند موثر باشند که پیش از آن خدمات یا محصولی برای ارائه داشته باشیم. در ضمن باید با رعایتِ استانداردهای حداقلی دست به تولید محتوا در رابطه با آن بزنیم. برای تولید محتوا، علاوه بر محتوای متنی که اکنون در حال خواندن آن هستید،‌ محتوای ویدیویی، تصاویر و پادکست‌ها نقشی تعیین‌کننده دارند.

تولید محتوای ویدیویی به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

 

دیجیتال مارکتینگدر مبتدی‌ترین حالت ممکن شما می‌توانید با استفاده از گوشی موبایل و یک میکروفون اکسترنال، محتوایی تولید کنید که اقبالِ بیش‌تری برای دیده شدن خواهد داشت.

علاوه بر میکروفون برای تولید محتوای ویدیویی نیاز به چه موارد دیگری خواهم داشت؟

  • دیجیتال مارکتینگنورپردازی نظیر انواع رینگ‌لایت و نور ثابت
  • فون‌ها و بک‌دراپ‌ها
  • دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای
  • دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای
  • انواع لرزش‌گیرها برای موبایل و دوربین
  • سه‌پایه و مونوپادها

 

حرف اول و آخر در دنیای دیجیتال مارکتینگ

دنیای دیجیتال مارکتینگ دنیای وسیعی است که ارتباط مستقیمی با تولید محتوا خصوصاً محتوای ویدیویی دارد. هر چند شما می‌توانید با میکروفون اقدام به تولید پادکست هم بکنید یا استریم آنلاین در شبکه‌های اجتماعی برپا کنید که نقش موثری در شناخته‌تر شدن محصولات یا خدمات شما خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

ارتباط با مدیریت